Om du behöver kontakta oss, var vänlig läs igenom följande frågor och svar först.
Jag har en fråga om en order jag redan lagt
Jag har inte fått något spårningsnummer
Vi skickar alltid ut spårningsnummer runt klockan 19:00 samma dag som ordern skickas. Om du inte har fått något mail kl 19:00 var vänlig kolla din skräppost-mapp först. Om inget är där heller så kontakta oss via formuläret nedan så skickar vi det manuellt.
Jag la min order framgångsrikt men fick ingen orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas alltid ut samtidigt som betalning har genomförts. Om du inte kan hitta mailet var vänlig kolla din skräppost-mapp först. Om inget är där heller så kontakta oss via formuläret nedan så skickar vi det manuellt.
Jag vill ta bort eller lägga till saker till min order
Om din order har skickats kan vi varken ta bort eller lägga till saker till den. Du kan returnera oönskade produkter enligt vår returpolicy.
Om din order inte har skickats och du vill ändra färg på en produkt så kontakta oss via formuläret nedan så kan vi oftast hjälpa dig.
Om din order inte har skickats och du vill ta bort eller lägga till saker till din order måste vi först avbryta din order och återbetala dig. Du kan därefter lägga en ny order med produkterna du vill köpa. Observera att om du betalat med kort eller via bank kan återbetalningen ta upp till fyra arbetsdagar. Det betyder att du eventuellt kan sakna täckning för att lägga en ny, uppdaterad order samma dag.
Jag vill avbryta min order
För att avbryta din order, kontakta oss så snart som möjligt med hjälp av formuläret nedan. Om din ordern har skickats kan vi inte avbryta den. Du kan emellertid returnera de oönskade artiklarna så länge du följer vår returpolicy. Returporto för oönskade artiklar betalas av kunden.
Om din order inte har skickats än, kan vi avbryta den och återbetala dig. Observera att om du betalar med kort eller bank kan återbetalningen ta upp till fyra arbetsdagar innan pengarna är tillbaka på ditt konto.
Jag vill ändra adress på min order
Om din order har skickats kan vi inte ändra adressen. Det bästa alternativet är att kontakta leveransföretaget efter att du fått ditt spårningsmail och se om de kan hjälpa dig. Om den uppdaterade adressen finns i samma stad gör de det vanligtvis gratis.
Om din order inte har skickats kommer vi fortfarande att kunna ändra adressen. Kontakta oss med hjälp av formuläret nedan.
När kommer min order levereras?
I emailet med spårningsinformation du får på kvällen den dag din order skickas finns ett spårningsnummer och en länk. Klicka på länken för att gå till den detaljerade spårningssidan att se det förväntade leveransdatumet för din order.
Jag kan inte hitta kvittot på min beställning
Kvittot på din beställning bifogas till mailet med spårningsnumret, det ligger i paketet för din beställning och det finns under sidorna "Mitt konto" om du har ett konto.
Spårningssidan säger att ingen var tillgänglig för leverans men jag har varit tillgänglig
Ring leveransföretaget och be om en ny leverans. Beroende på var du bor kan de ha transporterat paketet till ett postkontor nära dig, och om de inte gjort det gör de vanligtvis ett nytt leveransförsök nästa dag.
Spårningssidan säger ordern är levererad men jag har inte fått min order
Vänligen ring leveransföretaget direkt och meddela dem ditt spårningsnummer och att ingenting har tagits emot trots statusen på spårningssidan. Vanligtvis kan de hitta paketet och leverera det. Kontrollera också med dina grannar om det har levererats till dem istället. Ibland kan kuriren lämna ditt paket hos din granne om ingen är tillgänglig på din adress. Genom att ringa leveransföretaget direkt kommer de att kunna meddela dig om detta var fallet med din leverans.
Om de inte kan hitta det, kontakta oss med hjälp av formuläret nedan så snart som möjligt.
Jag är inte nöjd med enheten och vill returnera min produkt
Du kan returnera de oönskade artiklarna enligt vår returpolicy. Kontakta oss via kontaktformuläret för att starta returprocessen.
Jag har problem med min enhet och behöver garantihjälp
Gå till vår sida för garantiärenden för att skicka in garantiformuläret. Efter inlämning kommer en MagicVaporizers-representant att kontakta dig inom kort.
Jag ser inte synlig vapor från min vaporizer
Synlig vapor garanteras inte när du använder en vaporizer. Det beror på många faktorer som uppvärmningsmetod, materialet som vaporizeras, luftflöde, vaporizeringstemperatur, fuktighet med mera.
Om du är van vid att vaporizera e-juicer och förväntar dig samma mängd synlig vapor bör du sänka dina förväntningar på vaporizerade örter / växer / oljor eftersom e-juice innehåller vegetabiliskt glycerin som är en tjock vätska vilket producerar den synliga vaporn.
Vi rekommenderar alltid att du tittar på YouTube-recensioner av de vaporizers du är intresserad av för att få en exakt visualisering av vaporsynlighet och tjocklek du kan förvänta dig. Det finns dock några sätt att öka vaporns tjocklek om det är din prioritering:
- Om du använder örter, grinda dem fint och packa dem hårt (men inte för hårt så att luften fortfarande kan passera).
- Om det är en konvektionsvape vill du se till att täcka hela ytan på ugnen.
- Höj temperaturen. Du kommer att offra smak på alla temperaturer över 180°C, men ju högre temperatur desto mer synlig vapor kommer du att se.
- Andas in djupt och andas ut snabbt.
Som ett exempel kan en av de bästa stationära vaporizerna - Volcano Classic - som koncentrerar all vapor till en ballong, producera ballonger med vapor som du inte ens kan se vid 180°C, men den kan också producera ballonger med vapor som vit som mjölk vid de högre temperaturerna (215°C+).
Vi förstår att vissa kunder föredrar stora moln eftersom det ser fräckare ut men låt inte dina ögon bestämma om vaporizern fungerar bra, istället följ det du känner. Om ditt material ser brunt ut efter att ha vaporizerats betyder det vanligtvis att vaporizern fungerar bra.
Kom ihåg att de vaporizers vi säljer är avsedda att utvinna de aktiva ingredienserna i ditt material så effektivt som möjligt med bästa möjliga smaker, inte bara för att producera den tjockaste vaporn som möjligt.
Jag har en fråga innan jag lägger en order
Skickar ni till mitt land?
Vi levererar till praktiskt taget hela Europa med några få undantag. Du kan försöka lägga till en produkt i din kundvagn och gå vidare till kassan för att se om ditt land är tillgängligt.
Hur lång tid tar det att skicka till mitt land?
Vi levererar vanligtvis inom 1 till 3 arbetsdagar till hela Europa, även om vissa mycket avlägsna destinationer kan kräva upp till fem arbetsdagar. Du kommer alltid att få en spårningslänk där du kan följa din order och se exakt leveransdatum.
Behöver jag betala tull på min order?
Nej, så länge ditt land är medlem i Europeiska unionen finns det inga extra skatter att betala.
Det pris du ser vid kassan är det slutliga priset du måste betala. Om du bor utanför Europeiska unionen, till exempel Norge, Kanarieöarna, San Marino eller Schweiz, se svaret i nästa fråga nedan.
Mitt land är inte medlem i EU, måste jag betala skatt för min order?
Om du bor utanför den momsfria europeiska regionen men landet fortfarande ligger i Europa (till exempel Norge, Kanarieöarna, San Marino eller Schweiz) kan du behöva betala skatt och / eller tull till din regering eftersom de inte kommer att ingå i totalsumman du ser i kassan.
Vi uppmuntrar dig att göra forskningen själv innan du lägger en order. Tullar och extra skatt är något som tas ut av din regering och vi kan inte förhindra det. Frakten är gratis när du beställer en vaporizer från oss, men alla skatter, tullar eller andra importavgifter är inte vårt ansvar och dessa måste betalas av dig.
Jag försökte betala med kort men ert system nekade min betalning
Det hände troligtvis eftersom ditt kort inte har 3D Secure aktiverat. 3D Secure är ett system som används av kreditkortsutgivarna som stoppar bedrägliga transaktioner genom att kräva en annan verifieringsmetod (vanligtvis via telefon) istället för bara kortinformationen.
Du måste aktivera 3D Secure för att göra säkra köp online. För att aktivera 3D Secure för ditt kort bör du kontakta din bank och be dem att aktivera det. Detta skydd är för din säkerhet när du gör köp online och för att förhindra bedräglig användning av ditt kort. När det är aktiverat, lägg en ny order och slutför betalningen.
Om du fortfarande har problem med din betalning, eller om du har ett annat problem, vänligen kontakta oss med hjälp av formuläret nedan.
Har ni någon butik i Sverige?
Nej, vi säljer bara online. På så sätt kan vi hålla kostnaderna nere och priserna lägre.
Kan jag få en rabattkod?
Tyvärr inte. Vi är mycket stolta över våra låga priser och vår policy är att inte ge ut rabattkoder om de inte är tillgängliga för alla.
Skickar ni paketen diskret?
Ja. Vi levererar våra paket i vanliga bruna lådor utan några hänvisningar till MagicVaporizers på dem. Vårt avsändarnamn är "Anything Worldwide" vilket säkerställer att ingen kommer att vara misstänksam mot innehållet inuti.
Erbjuder ni postförskott eller kan man hämta upp ordern från lagret?
Eftersom vi eftersträvar att erbjuda de bästa priserna säljer vi bara online. Alla beställningar måste betalas helt innan de lämnar vårt lager. Det är inte möjligt att besöka vårt lager för att hämta din beställning personligen. Vi kommer att leverera den till din dörr och ett spårningsnummer tillhandahålls alltid så att du kan följa vägen och göra nödvändiga ändringar gällande leveransen.
Jag har problem med att lägga en order
Kontakta oss med hjälp av formuläret nedan. Försök att beskriva ditt problem så detaljerat som möjligt, inklusive eventuella felmeddelanden.
Jag har en fråga om en produkt
Kontakta oss med hjälp av formuläret nedan. Vi kommer att försöka svara på dina frågor så snabbt och exakt som möjligt :)